Tuffa till dig

Tänk hur snabbt allt kan försändras. Nu känns allt bra igen, men så har det låtit många gånger under mina bloginlägg. Ofta brukar det inte dröja mer än bara nån dag igen innan jag blir ledsen och allt känns jobbigt igen. Men denna gång så hoppas jag att det verkligen håller sig.

Jag har tänkt en hel del denna dag. Mycket tack vare min svenskalärare som kom utanför ämnet idag och började prata om att man ska förverkliga sina drömmar och inte bli trampad på och inte hålla sig inom ramen (enligt Guntelagen) utan man ska våga ta risker. Våga göra saker som man aldrig ens vågat tänka på förut.
Det var inte alls länge sen som folk så lätt kunna styra över mig. Fråga bara min bästa vän. Hon var väldigt hård mot mig under den tiden, men hon ville bara att jag skulle tuffa till mig. Nu idag. Flera år senare, så har henne mycket att tacka för, hon hjälpte mig. Men också mina andra vänner, som kommit på de senare åren.


image104


Något jag också fått höra är hur mycket jag förändrats under denna tiden, men jag tog bara en god väns råd och började tänka på mig själv.

Kommentarer
Postat av: Lucia

bra gjort gumman.
man ska inte glömma och tänka på sig själv.

2008-05-18 @ 21:40:51
URL: http://luucy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0