kontroversiellt

En sak jag har börjat att fundera mycket över är, valen i våra liv.
Undrar ni inte ibland hur erat liv sett ut om ni valt en annan väg för erat liv. Vid någon punkt där ni tvingats välja.
Jag tänker ofta på sådant. Man kan ju tänka på dessa mer allmänna valen, som tex vilken linje som man valde på gymnasiet. Tänk hur mycket sådant kan påverka ens liv, utan att man egentligen tänker på det.
Jag kan se många val, där jag vet att jag valt fel väg för mig själv, och då menar jag många. Jag vet även val som jag har gjort där jag har sårat andra i min väg, för att jag själv ska ta mig frammåt. Kan inte påstå att jag är särskilt stolt över de valen men de har oftast lett till något gott i slutändan.
Tänk om hela ens liv ligger i någon annans händer. Tänk om vi inte har en fri vilja, utan bara tror det. Tänk om, säg Gud, har en förutbestämd plan för alla oss. Inte för att jag tror på det, men tänk vad kontroversiellt.
Tror någon på ödet? För det gör nämligen inte jag. Som jag och mina vänner brukar säga, "Det blir vad man gör det till". Inte har någon bestämmt innan att du ska träffa på den där killen på stan tex, sedan två månade senare så är ni tillsammans, nej det är slumpen att ni träffades just på samma ställe, samma tidpunkt.



Så när man tänker efter så är det lite läskigt hur alla valen i våra liv, kan spela så oerhört stor roll

Kommentarer
Postat av: Emmy

bra skrivit hjärtat, ses snart hoppas jag;) Puss

2009-02-18 @ 12:47:13
URL: http://slydog.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Tack! det hoppas jag med gull! puss

2009-02-18 @ 13:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0