Vill ha det som förr

Idag har jag varit och hämtat min älskade hund Maja. I onsdags kväll blev hon påkörd av en bil och fick åka till veterinären i Läckeby och opereras. Hon har fått en nervskada och är nu förlamad i det högra frambenet från knät och nedåt. Det är svårt att veta om nerven bara är uttöjd, eller om den är av, i det sista fallet förblir hon förlamad permanent.
När vi fick träffa henne idag tjöt hon av lycka och slängde sig över oss, trots att hon knappt kunde gå och benet bara hängde efter. Hon var flera gånger nära på att trilla när hon försökte ta sig till oss.
Att se henne så var nog det hemskaste jag varit med om. Det kändes som att jag skulle börja stortjuta vilken sekund som helst. Jag vet, många tänker; men det är ju bara ett djur, en hund. Men hon är så mycket mer, hon är som vem som helst i min familj.
Som sagt är jag inte troende, men om det nu finns någon högre makt, så ber jag för att min Maja ska få bli bra igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0