Linjefesten och veckan

Sitter ensam hemma en lördagkväll. Känns ju super kul. Nej faktiskt inte men jag var ju ute igår så då får man väll stå ut med det. Sitter och försöker få tag på min Alexander som efter flera timmar fortfarande inte sagt om han ska ut eller inte och nu är inte mobilen på. Borde man vara orolig? Nej, för jag orkar inte det. Mina dagar fyllda av oro är borta, eller jag försöker att hålla dom borta iaf...

Hela veckan har varit skit bra! I torsdags spendrade Sanda och jag vår kväll i skolans snickeboa med några andra tjejer i klassen. Vi fick en snilleblixt att vi skulle beställa pizza, för Bergåsapizzeria har hemkörning. Men det visade sig att dom hade stängt.. Alldelles för tidigt! Så det fick bli Sandas Nutella och råg istället ;)
Igår åkte Sanda och jag in till stan för att inhandla lite saker till kvällens linjefest som hade tema V. Vi bestämde oss för att ta den enkla vägen och klä ut ss till vampyrer. Så vi köpte oss ett par grymma tänder.. Stressigt blev det för vi skulle vara i slolan redan vid halv sex. När vi kom dit skulle alla dela upp sig i lag om fem. Sedan gick vi runt och gjorde massa olika tävlingar.. En var bland annat att bygga en mänsklig pyramid. Sista tävlingen så sa våra ledare åt oss att hålla varandra i händerna, sen släppte de ner oss i källaren där det var helt kolsvart. Jag gick såklart sist men lyckades ändå springa i mitten. någon smarting i gruppen hittade knappen till lampan och därmed överlistade våra ledare, haha.
Efter det så begav vi oss ner till Kåren. Där var det smackat av folk. Det bjöds på fördrinkar innan vi fick sätta oss. Alla hade klätt ut sig riktigt ordentligt och det var ett jävla håll igång. Folk började ställa sig på stolarna och sjunga. Efter maten började folket att dansa och det dröjde inte länge förens jag och Sanda var uppe med. Vid det lagret har även borden blivit fyllda av dansande, onyktra människor. Det var en riktigt härlig stämning mn som faktikt blev ännu bättre när jag och Sanda övertog Dj-bordet och satte på mina kära Spice Girls och Aqua. Jag vet minsann hur man höjer stämningen ännu ett snäpp ;) Nej men det var en riktigt bra kväll som slutade när det var som bäst. Precis så som det ska vara.
Jo, glömde även mina nycklar i dörren inatt.. klantiga jag. Farligt också!



Puss & Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0