Innan livet dör ut

Idag när jag som alla dagar satt och spanade på facebook så fick jag se ett youtubeklipp som Louise Eriksson lagt upp på hennes syster, Emelie Eriksson. Jag föll direkt! jag har lyssnat på den konstant i säkert 40 minuter! Hennes röst är helt otrolig och texten! Underbart begåvad!



Innan livet dör ut (original)- Emelie

Jag hör det på stegen när du går
jag hör det på rösten hur du mår
jag ser det i blicken vart du står

ingen har fyllt mig som du gör
ingen kan beröra som du berör
ingen har varit den jag levt för

men tiden tycks inte räcka till
det finns så mycket mer som jag vill

Ja vafan gör vi nu, när tiden tar slut
och det finns ingen väg ut?
Är det bara du och jag , och våra sista andetag?
eller finns det mer att leva ut
innan livet dör ut?

alla säger att vi redan sett allt
vi har rest hit och dit, ja överallt
vi har klarat oss genom sött och salt

vi har varit varandras tro och hopp
kärleken mellan oss har aldrig gett opp
så varför låta någonting sätta stopp

men tiden tycks inte räcka till
när det finns så mycket mer som jag vill

Ja vafan gör vi nu, när tiden tar slut
och det finns ingen väg ut?
Är det bara du och jag , och våra sista andetag?
eller finns det mer att leva ut
innan livet dör ut?

låt oss flyga till Paris en sista gång
låt oss bli berusade till vår sång
älskling, låt oss älska natten lång

Ja vafan gör vi nu, när tiden tar slut
och det finns ingen väg ut?
Är det bara du och jag , och våra sista andetag?
eller finns det mer att leva ut
innan livet dör ut?
Innan livet dör ut...

Är det bara du och jag och våra sista hjärtslag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0